Przyjmowanie i załatwianie spraw
- przyjmowanie i załatwianie spraw w Szpitalu Miejskim Nr 4 w Gliwicach Sp. z o. o. przebiega zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- sprawy wpływające do Spółki są ewidencjonowane przez kancelarię ogólną (lub punkt podawczy), a następnie kierowane do sekretariatu Prezesa Spółki, gdzie jest ono przedkładane Prezesowi Zarządu, który następnie dekretuje je – wskazując pracownika odpowiedzialnego za merytoryczne załatwienie sprawy.
- numery telefonów i adresy e-mail poszczególnych osób funkcyjnych i komórek organizacyjnych dostępne są w zakładce Kontakt.
- osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw w Szpitalu (obiekt przy ul. Zygmunta Starego 20), mogą skorzystać z pomocy pracowników znających język migowy. Należy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza w Sekretariacie szpitala, tel. 32/330-83-01. Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw w szpitalu jest bezpłatna. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Szpitala https://szpital.gliwice.pl/informacje-dla-osob-niepelnosprawnych/
Przyjmowanie interesantów w sprawie wniosków, skarg i zażaleń.
Jeżeli pacjent lub jego opiekun chciałby złożyć skargę lub wniosek dotyczący funkcjonowania naszego Szpitala może to zrobić ustnie lub pisemnie.
W FORMIE PISEMNEJ MOŻNA SKŁADAĆ
- na adres : Szpital Miejski Nr 4 w Gliwicach 44-100 Gliwice ul. Zygmunta Starego 20
- w Książkach Skarg i Wniosków znajdujących się w oddziałach szpitalnych, rejestracji, punkcie podawczym, Izbie Przyjęć oraz sekretariacie szpitala
- drogą elektroniczną: sekretariat@szpital.gliwice.pl
W FORMIE USTNEJ
Dyrekcja Szpitala Miejskiego Nr 4 w Gliwicach Sp. z o. o. przyjmuje osobiście:
Prezes Zarządu - poniedziałek 14.00-15.00
Dyrektor ds. Lecznictwa - poniedziałek 10:00-11:00, czwartek 10:00-11:00
Osobiste wizyty możliwe po wcześniejszym umówieniu telefonicznym pod nr tel. 32/330 83 01
Informacje nt. ogólnych zasady wnoszenia skarg i zażaleń.
Każdy ma prawo oczekiwać poszanowania swoich praw. Jeżeli uważasz, że zostałeś niewłaściwie potraktowany w placówce, która świadczy usługi w ramach umowy z NFZ, możesz złożyć skargę w oddziale wojewódzkim Funduszu.
Śląski Oddział Wojewódzki NFZ w Katowicach, ul. Stanisława Kossutha 13 - tel. 32/ 735-05-45
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą telefaksu, poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ramach Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), bądź za pomocą poczty
Jeśli uważasz, że prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób Ciebie zadowalający, możesz także złożyć skargę do:
- Biura Rzecznika Praw Pacjenta www.rpp.gov.pl np. w sytuacji naruszenia prawa do: poszanowania intymności i godności, informacji, świadczeń zdrowotnych, tajemnicy informacji, dokumentacji medycznej, zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza, opieki duszpasterskiej;
- rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy przy okręgowej izbie lekarskiej, do której lekarz należy www.nil.org.pl w sytuacji zastrzeżeń do sposobu leczenia albo zachowania lekarzy;
- rzecznika odpowiedzialności zawodowej pielęgniarek i położnych przy okręgowych izbach pielęgniarek i położnych www.izbapiel.org.pl w sytuacji zastrzeżeń do sposobu postępowania albo zachowania pielęgniarki lub położnej;
- Biura Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych www.uodo.gov.pl np. w sytuacji zastrzeżeń do zachowania poufności przechowywanej dokumentacji, jej zabezpieczenia przed zgubieniem czy kradzieżą.